Afrika och svält!

Nu tänkte jag skriva om en viktig sak! Men kan bli så trött på att få det svaret.


I Afrika så lider barn och vuxna utav svält medans vi svenskar klagar. Det är hemskt!


Men i vår skola är maten ibland rå eller nu vad den är och ingen utav hos elever gillar väl den inte så jätte mycket. Så igår gnällde vi som vanligt enligt vår lärare. Och han blev lite små sur och sa till mig att jag ska tänka på barnen i Afrika. Men varför kan man aldrig få tycka att något är dåligt? Varför ska man jämt känna skuld känslor för dom i Afrika? Kan någon svara på det? Men i sådan fall om jag ska tänka varje gång när jag äter att dom i Afrika svälter varför lever jag då? Är jag inte värld att få leva för att jag har det bra? Borde jag svälta mig själv så jag slipper känna skuld för att jag äter? Men om vi nu ska känna skuld varför får vi mat  i skolan då? Istället så kan vi ta bort maten skänka pengar och sitta och tänka på dom som har det svårt i livet. Eller tänker jag fel, låter gnällig och är elak nu?


Kommentarer
Postat av: Marie

ha!
ja tycker att du har hur jäv**a rätt som hällst!
:)

2008-04-22 @ 13:33:48
Postat av: Louise

Tack Marie!

2008-04-22 @ 16:27:04
URL: http://finalouise.blogg.se
Postat av: Jenny Sandegård

svar ; haha, aah dåe ;)

2008-04-22 @ 16:47:08
URL: http://J3nsaan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0