Hejdå magkatarren?

Drabbad av magkatarr? Det är jag. Och alla som har det vet hur jobbigt det är när det bränner i magen eller när man mår så där otroligt illa. Må illa är vad jag har gjort nästan varje dag i två år. Och ibland kommer den där brännande känslan. Nej inte igen! Tänker man. Eller egentligen så har jag vid dethär laget lärt mig att leva med det. Men jag tycker verkligen inte att det är kul.


Jag tycker jag är för ung som har det. Okej, jag är 17 år men jag fick det när jag var 15 men nej, jag tycker man är för ung. En som går i åttan borde inte behöva få magkatarr för att det är för stressigt i skolan. Man ska ha roligt inte gå runt och må illa eller ha ont i magen på grund av all stress och press.


Men nu har jag inte haft magkatarr på två veckor! Det är riktigt skönt! Vad har hänt är den borta? Jag hoppas verkligen på det! Okej, jag har mått lite smått illa men inte alls mycket. Så jag hoppas verkligen inte att den kommer smyga sig på snart igen.

image256


Men jag tror också eller jag vet att visa för över sina problem på mig ibland inte med meningen men berättar om dom och ena dagen kan den personen vara glad och sen är den ledsen och så vidare. Och jag bryr mig lite för mycket ibland och det gör så att jag mår väldigt dåligt .äter mindre får svårt och sova på grund av allt äckligt illamående. Så det är något jag måste tänka på att jag inte ska bry mig för mycket.


Usch, vilket tråkigt inlägg det här blev? Känns som man egentligen bara ska skriva roliga saker i bloggen.

Men det var lite roligt i det efter som jag inte har haft min magkatarr på ett bra tag. Haha!


Pussar och kramar/ Louise


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Hejsan :) Jag har en designutlottning på min blogg om du är intresserad :) Ha det fint! / Charlotte

2008-03-29 @ 10:51:26
URL: http://www.charlotte3.blogg.se
Postat av: amanda

hahah, unbelivable. jag vaknade just för att jag mådde så dåligt pga magkatarr! känns som att läsa sina egna tankar;o har provat allt.. medicinen har slutat hjälpa. hjälper proviva?

2008-03-29 @ 10:52:37
URL: http://mandi3.blogg.se
Postat av: Louise

Hej Amanda! Mediciner hjälper inte på mig hellr. Det sägs att proviva ska hjälpa men vet inte riktigt.

Hoppas du får en bra dag!!

2008-03-29 @ 10:54:28
URL: http://finalouise.blogg.se
Postat av: Louise

Hej Amanda! Mediciner hjälper inte på mig hellr. Det sägs att proviva ska hjälpa men vet inte riktigt.

Hoppas du får en bra dag!!

2008-03-29 @ 10:54:36
URL: http://finalouise.blogg.se
Postat av: Elisabet

Hej!
Jag har ett bra tips med naturlig behandling av magkatarr. :) vill du ha ett gott råd?

Det är mega långt så säg till om du vill att jag skriver ner det?

Ha det bäst

2008-03-29 @ 11:03:09
URL: http://d2spirits.blogg.se/
Postat av: Elisabet

okej då skriver jag om det här då!

Vet du om du har för mycket magsaft eller för lite produktion av magsaft?
annars har jag ett test om det så du kan komma på hur det ligger till:

1. Citron testet:
Ta 1 tsk pressad citronsaft 1 timme efter maten.
Har du för lite magsaft så känns detta mycket välgörande.
(mediciner med neutraliserande verkan brukar inte ha någon verkan)
Vid för mycket magsaft uppstår halsbränna och obehag.
(neutraliserande preparat kan då med fördel provas)

2. Att göra:
Ät produkter baserade på havre, vilka innehåller slem och saponiner.
Dessa båda ämnen skyddar en utsatt slemhinna, verkar lugnande samt binder överskott av magsaft till sig, vilket för stunden kan vara smärtlindrande.
(Tunn havregrynsgröt kan intas för att förebygga magkatarr, samt vid akuta problem.)

Havregryn kan du använda vid för mycket magsaft med halsbränna och sura uppstötningar.
- Tugga 1 till 2 tsk havregryn vid besvär.

Jag har mera information om du vill ha mera information?
Isåfall så skicka ett email till [email protected]
för det är ganska mycket kvar att skriva :)

Glöm inte att skriva om du har för mycket magsaft eller för lite bara... så får du rätt dosering.

Kram på dig

2008-03-29 @ 11:20:48
URL: http://d2spirits.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0