Sommarens bär.

 Snart är sommaren här blocka blommor och bär....


Sommarens frukter och bär är så goda. Hallon, blåbär, smultron, jordgubbar, persika och nektarin


Jordgubbarna har börjat komma ut i affärerna och det luktar så gott. Men favoriten är hallon. Tänk dig en stor skål med hallon mums. På landet har vi hallonbuskar och alla går jämt och plockar massa hallon där så dom tar alltid slut jätte fort.


Hemma så har vi smultron plantor och dom har blivit riktigt stora i somras var det massa med smultron på dom det växte hela tiden. Smultrona var enorma dom var verkligen jätte stora och goda.


Vilken är din favorit frukt/bär?


Pussar och kramar/ Louise


Kommentarer
Postat av: Jenny Sandegård

vi har planterat jordgubbs plantor och smultronplantor tror jag det var :)

Jag ska köpa jordgubbar så fort jag är på benen igen !! :D tänk åååh, va gott :D käkade frusna blåbär och hallon med socker, värmde dom lite i mikron först, det var ganska gott.. men färska är godare ! :D

2008-05-07 @ 11:49:28
URL: http://j3nsaan.blogg.se/
Postat av: Marie

fan jag ääälskar jordgubbar :D MUMS! <3

2008-05-07 @ 19:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0