Dagens ungdomar är lata

Imorgon ska jag jobba hoppas det blir kul för har inte någon lust alls.


Många vuxna tycker att vi ungdomar är lata idag. Men vi går i skolan och vuxna jobbar. Vi går upp tidigt ni vuxna går upp tidigt jag slutar sent ni vuxna slutar senare.


Jag går tillexemplet upp tidigare än vad min mamma gör jag slutar halv 4 varje dag och så imorgon ska jag gå direkt till Sibylla och sen slutar jag runt 7-8. Plus att vi som går i skolan får ta med oss arbetet hem och det kallas LÄXOR!

Nu går jag i en läxfri skola men det händer att jag får göra arbeten hemma i alla fall. Men oftast måste arbetet i skolan vara inne efter lektionen annars blir det inte godkänt så föra året fick vi först jobba in fikarasten och sen gick vi på 5 minuters lunch och sen gick vi och gjorde klart arbetet för att kunna bli godkända. Ni kan ju gissa hur bra ens arbete blev ibland när man stressade och tänkte på att det måste vara inne efter lektionen har slutat för att kunna få ett G.

Att dagens ungdomar är lata är skitsnack tycker jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0