Glöm inte att man behöver bara lite för att leva ett gott liv

Imorse när jag sov som skönast, ni vet när sängen är som varmast täcket är som mjukast och man är i sina bästa drömmar kom Anna och Henrik. Klockan 7 ringde dom på dörren och ville in från den kalla morgon kylan. Jag orkade inte riktigt gå upp så vi låg i sängen och kollade på film. Klockan nio promenerade 4 ungdomar på rad ner till tåget för att åka in till den stora staden. Jag och Anna ville kolla i affärer, Marcus och Henrik tjatade om att gå och äta på Mc Donalds. Men nu är alla julklappar inhandlade. Efter att vi gått ut och in i alla butiker gick vi ner till NK och kollade på årets julskyltning. Vi fortsatte till kungsträdgården där vi kollade på julmarknaden. Anna gick runt och beskrev alla lukter medans jag fick föreställa mig dom då jag är rejält täppt i näsan. Brända mandlar inhandlades och vi knaprade på dom tills vi satt på tåget hem och kände oss äcklade.

Skuttandes ut från tåget sjungandes på små grodorna kom Marcus och Henrik på om vi glider på fötterna hem går det mycket snabbare. Dom hade så rätt så dom flög fram på vägen. Och då menar jag verkligen på vägen det var inte någon glidning på sidan inte. Men bussen åkte förbi vi stoppade den och åkte buss hem istället. Vi glider upp för baken tyckte dom jag sprang och halkade. In kom jag som ett snö monster. Här hemma nu har vi bara kollat på film. Anna och Henrik åkte hem för ett litet tag sen och jag sitter här och skriver för dig.






Snart är det jul. Pussar/ Louise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0