Utan dig.

Utan dig, gror gräset

Säden i regnet


Utan dig, slår fröet rot

En blomster äng

I barnens hem


En stjärna blir poesi

En sol går upp utan dig


Och jag ser

Allt som sker

Men jag dör utan dig


Utan dig, finns havet

Nån ler söt

En varm vind


Utan dig, blir allt tungt

En tom strand

Och havet svart

Ett skrik finns

Ett barn minns

Och frågar mig utan dig


Ett löv rörs

En fågel hörs

Men jag dör utan dig


Allt mörk blir ljust snart

Färger får liv

Men allt blir svart

Bara svart

Hopplöst svart

Förtvivlat svart utan dig


Utan dig, slår hjärtat

Kan höra min puls än


Utan dig, flyr tiden

Utan dig, finns inget

Min rädsla, min längtan

Jag gråter, utan dig

Ett liv för mig utan dig

Men jag dör utan dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0