Kan vi svenskar inte vara lyckliga?

Igår var jag och såg Bröllopsfotografen på bio. Trodde den skulle vara bra men den var rätt seg. Dom var elaka hela tiden mot varandra, snackade skit och gick bakom varandras ryggar. Svenska filmer är rätt deppiga. Och jag ställde frågan till mig själv idag och undrade om svenskar överhuvudtaget är deppiga?


Är det för att vi tar allt förgivet? Bor i ett trist och mörkt land? Uppskattar vi inte det vi får och har?


Jag hade glömt bort hur det var att andas förens igår efter att jag hade vart och städat på pappas jobb. Jag skulle gå ner till centrum så jag stoppade i hörlurarna i öronen som spelade en bra låt. Medans jag gick tog jag ett djupt andetag och andades ut, lätt axlarna sjunka ner och jag kände mig nöjd över mig själv! Och jag kom på att det var länge sen jag kände att luften var så frisk att andas in.


Vi svenskar måste bli gladare! Pussar/ Louise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0