Det finns inte vi och det - Det finns bara vi.

Ikväll har Anna och Annika varit här. Vi har ätit middag, kollat på melodifestivalen och sen filmen Allt För Min Syster. Alla tre satt och grät i soffan.

Om filmen:


Hur långt är en förälder beredd att gå för att rädda livet på sitt barn?”. 


Brian och Marge Fitzgerald har ställts inför denna fråga gång på gång. Vid två års ålder fick deras dotter Kate diagnosen leukemi. Hon förväntades inte överleva, men mot alla odds får Kate uppleva sin 16-årsdag. Att detta är möjligt beror helt och hållet på Anna, Kates yngre syster som är en perfekt medicinsk donator. Men tretton år gammal fattar Anna ett beslut som kommer att vända upp och ner på familjens liv; hon vill inte längre vara donator. Åtminstone vill hon ha rätten att välja själv. Hon stämmer sina föräldrarför att få kontroll över sin egen kropp, samtidigt som hon förstår att detta kan leda till Kates död.


Texten är tagen från SF





En sån film får verklige en att tänka till. Hur orättvist livet kan vara och hur rädd man ska vara om dom som står än nära. Att man ska ge den där extra kramen. Berätta för dom man tycker om att man gör det.


Så till alla som känner mig och som står mig nära säger jag: Jag älskar er!


Sov gott älskade du och ta hand om dig. Pussar/ Louise


Kommentarer
Postat av: Sofie

Åå, jag har hört att den filmen ska vara så bra! Måste se den..

2010-03-05 @ 08:13:39
URL: http://nittondagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0